Bloguma Hoşgeldin!

resimjpg Kişisel olarak açmış olduğum blogumu genel bir kütüphane olarak adlandırılıyorum.
Yayınlamış olduğum makalelere yorum yaparak bana kahve(kahve) ısmarlayabilirsiniz.
  • Blog içerisindeki her türlü alanı geliştiriyorum.
  • Makaleleri güncel tutarak bilgileri anında aktarıyorum.
  • İçerikler üreterek özgün çalışmalar oluşturuyorum.
  • Günümün büyük bir kısmını blogumda harcıyorum.

KPSS 2020 - Tercih Klavuzu (Önlisans)

Milyonlarca önlisans mezunu genci ilgilendiren KPSS 2020 Tercih Klavuzu nihayet açıklandı. Klavuzun açıklanması ile birlikte ÖSYM tarafından tercih süreci başladı. KPSS sınavına birçoğumuz iş umudu ile bir şeyler başarabilmek adına var gücümüzle çalıştık. KPSS sınavının açılımı bildiğiniz gibi Kamu Personeli Seçme Sınavıdır. Bu sınav sonucunda devlete bağlı kurum ve kuruluşlara personel alımı gerçekleşir. Bundan dolayı milyonlarca önlisans lisans ya da ortaöğretim mezunu kişiler sınava yoğun tempo içerisinde hazırlanır. Sizde 2020 KPSS Sınavı'na girdiyseniz puanınızı yorumlarda belirterek tercih edebileceğiniz bölümler ile ilgili bilgi alabilirsiniz.

KPSS Tercih Klavuzu

KPSS tercih klavuzunda hangi devlet kurumu hangi nitelikte eleman arıyorsa, bu klavuz içerisinde yer alır. Ardından bu klavuza bakarak gerekli niteliği taşıyıp taşımadığınızı öğrendikten sonra ÖSYM hesabınıza girip tercih yapıyorsunuz. Önlisans mezunu kişiler bugün açıklanan klavuz ile birlikte tercih yapabilecekler. Tercih süresini geçirmemeye dikkat ediniz. 

KPSS-2020/2 Tercih 30.12.2020 - 07.01.2021 Tercihler Devam Ediyor. [ Klavuz için Tıklayın ]

KPSS Nitelik Kodları

Tercih klavuzunda nerenin hangi alanda personel ihtiyacı olduğunu görebilirsiniz. Fakat tercih yapabilmek için daha doğrusu bir yere atanabilmeniz için dikkat etmeniz gereken en önemli husus nitelik kodlarıdır. KPSS nitelik kodları ile uyumlu olduğunuz yerleri tercih listenize ekleyebilirsiniz. Sizlere bu makalede birkaç nitelik kodu vereceğim. Aynı zamanda tüm nitelik kodlarına da ulaşabileceğiniz bir tablo paylaşacağım.

3001 : Herhangi bir önlisans programından mezun olmak
3002 : Adalet Meslek Eğitimi önlisans programından mezun olmak
3003 : Adalet önlisans programından veya Adalet Meslek Yüksekokulundan mezun olmak
3004 : Sosyal Güvenlik önlisans programından mezun olmak
3005 : Acil bakım teknikerliği, Acil yardım teknikerliği, Ambulans ve acil bakım teknikerliği, Paramedik, Acil Yardım, Ambulans ve Acil Bakım, İlk ve Acil Yardım önlisans programlarının birinden mezun olmak
3007 : Anestezi veya Anestezi teknikerliği önlisans programlarının birinden mezun olmak
3008 : Eczane teknikerliği, Eczane Hizmetleri önlisans programlarının birinden mezun olmak
3009 : Ameliyathane teknikerliği, Cerrahi teknikerliği, Ameliyathane Hizmetleri, Cerrahi önlisans programlarının birinden mezun olmak.


Subscribe Our Newsletter

Makaleye yorum yaparak destek olabilirsiniz. Yapılan yorumlar kişinin kendi sorumluluğundadır. Küfür, hakaret içeren yorumlar otomatik olarak silinecektir.

Yorum Gönder

Reklam Alanı 1

Reklam Alanı 2

Reklam Alanı 3

Reklam Alanı 4